torsdag 17. juni 2010

nå.gjør.det.vondt.

chattet med siri (endelig) på gmail. måtte stikke og legge meg ned. fikk i meg litt babygrøt, to slurker vann og to slurker melk. det drepte meg. klarte sove litt. tok siste smertestillende for 5 timer siden. tror ikke de virker så mye lenger. venter en time til med å ta mer.
smerten er dyp blå. med litt lilla.

det gjør mest vondt i tunga og hodet egentlig. men det er sånn at når jeg ligger helt rolig går det helt bra. er sånn 8 på skalaen. men liksom ikke så ille likevel.

drømte om to gamle damer i like rosa kreppkjoler. så plutselig ble jeg dratt tilbake til malta, da jeg var der på språkreise i 10ende. husket en milkshake og en strand og noen trapper. og så tenkte jeg over tall. er dette en smerterus? føler meg helt rusa. skal beskrive tallene sånn jeg så de. og alltid ser de.

0 er en baby selvfølgelig. er det mer å si? den har liksom ikke noe farge, er kanskje bare hvit.
1 er cobolt-blå. helt klart gutt.
2 er et lite barn i rosa klær. 2 er veldig snill og omtenksom og søt og blid og sjenert
3 er rød eller grønn. grønn tror jeg. minner meg om karianne, en barndomsvenninne
4 er en liten jente i lilla klær
5 er unisex egentlig. men blå i hvert fall.
6 er han i gossip girl. chuck bass. han er svart eller rød
7 er en homohil høy tynn mann som er litt snurt. flosshatt har han og
8 er en tante. tante bolle. hun har en mann som heter edvard. eller så er 8 en fetter som heter bjarne og er tykk
9 er oransj, en dame som turid med rød leppestift kanskje. med en stor blomsterhatt

jeg vet ikke om dette gir mening. jeg er redd bloggen blir altfor personlig nå.
jeg har alltid identifisert meg mest med partallene. det er liksom de snille og forsiktige og organiske, mens oddetallene er de harde og geometriske.

22 er f. eks det snilleste tallet som finnes. snillere enn 222 fordi der er 3 av 2-tallet. skjønner? det er veldig logisk i grunn.

2 kommentarer:

  1. Stakkars deg. Hold deg unna melkeprodukter forresten, det er slimdannende. Hosting og harking er det siste du har lyst til å utføre akkurat nå. Men snart er du over toppen og derfra går det bare bedre. Sug på en isbit mens du venter på at pillene virker, det demper smerten.

    SvarSlett
  2. ikke synd på meg. jeg er heldig som blir kvitt de, livet kommer til å nå et høyere nivå, helt sikkert! jeg har merket at hosting og harking ikke akkurat gjør susen. regner med at toppen er rimelig nær nå.. takk for tips. har ikke prøvd isbiter enda, har vært skeptisk siden vann svir så mye. skal prøve! (:

    SvarSlett