søndag 20. juni 2010

DAG 9

da jeg var liten var jeg ikke så populær. (det er jeg ikke nå heller, har bare 3 venner.) har prøvd å finne ut av hvorfor jeg var så loner som kid og har kommet frem til to fremtredene faktorer.

da jeg var liten var jeg livredd for å bli noens bestevenn. dette fordi jeg kanskje en dag måtte være forlover. det var mitt aller verste mareritt i hele verden. jeg er helt seriøs. det pluss det å gifte meg. jeg var så sjenert at jeg begynte å grine bare jeg tenkte på at jeg måtte si "ja" i kirka fremfor alle de menneskene. det var den ene faktoren. den andre er at jeg ikke likte kake, cola, seigmenn eller pølse, og var heller ikke var noe fan av sjokolade. pluss at jeg var dritglad i grønnsaker. det gjorde meg ikke akkurat mer populær, i hvert fall ikke i barnebursdager.

nok om tragiske meg. jeg kom selvsagt til å tenke på dette fordi hele denne dagen har dreid seg om bryllup! har fulgt bryllupet på tv i 11 timer. det har vært HELT FANTASTISK. jeg var ikke så jentete av meg da jeg var liten (i hvert fall ikke sånn at jeg lekte så mye med barbie og drømte om bryllup), har liksom tatt igjen det i dag. SYKT mye fine kjoler. og daniel og victoria er nyyyydelige. jeg fulgte første halvdel av bryllupet med mormor og morfar, men måtte gå etter et par timer fordi morfar var så grusomt irriterende


hver gang prestene snudde seg for å si noe/be så begynte han å skrike "AAABEDULLA ABEDULLA!!" med hendene foldet. så kommenterte han HELE TIDEN. sånne teite kommentarer på hes dansknorsk à la "skulle haft en saks og klippet av det der da" og "de trenger ikke støvsuge efter hon har gått der jo" om slepet til victoria.
flere kommentarer:

morfar: "det var en svær bukett! åssen blomster er det da?" (hvem bryr seg)

morfar: "jeg synes han henrik (prins henrik av danmark that is) satt og sov jeg" (ok)

mormor: "det pleiern å gjøre det" (...ok)

mormor: "jobbern vegard (hybelboeren) overtid? jeg sån reise sånn ved seks-halv sju-tida, ja for det er vel lørdag i dag ja, mhm, ja." (hvem bryr seg)

mormor: "dem behøver vel ikke skrike sånn når dem synger!!" (skrur ned til volum 40. volumet stod på 76. hun sitter konstant med fjernkontrollen i hånda og skrur opp og ned. i de øyeblikkene det er helt stille skrur hun så syyyykt høyt opp og skvetter så hun hopper i taket når noen først sier noe.)

og sånn holdt de det gående.. så jeg gikk ned til pappa og spiste middag med han. hva fikk jeg? kylling, potetbåter, sopp. var godt, men INGENTING grønt?? hvordan overlever de? jeg brukte i hvertfall 1 time og 45 min på 3 sopp, 3 potetbåter og litt kylling.

siste halvdel av bryllupet fulgte jeg med monica.
bra med sykebesøk. jeg tvang henne med på mc donalds. der spiste jeg enda mer.
gleder meg til å komme hjem til kari og spise grønnsaker ass.

i går hadde jeg sykebesøk av ida. glemte å ta bilde av henne, hun var skikkelig fin med flette og sånn. vi snakket om gamle mennesker og hun lærte meg om blodprøver og veneflon. takk for deeet

prøvde meg uten voltaren i dag fordi jeg får så vondt i magen. men det er enten vondt i magen eller null mat. så jeg spiste heller dritmye sånn at jeg ikke tok den på tom mage. formen er fin, halsen er vond uten smertestillende, men blir bedre og bedre.

3 kommentarer:

  1. Hvem regner du som dine to andre venner?

    Love

    SvarSlett
  2. hehe. han er verdens søteste. aller finest uten tenner.

    de to andre? mamma og pappa.
    på tide å dra hjem.

    störst av allt er kärleken

    SvarSlett