mandag 14. juni 2010

DAG 4

det føles ut som jeg har blitt mørbanka inni meg. bakre del av tunga og ut mot ørene. en konstant og lammende smerte. skarp og tung. det føles ut som det stråler ut av hodet mitt. ut gjennom ørene. smerten er ekkel og oransj med brunt i. store flater. rette linjer.
dette skrev jeg i natt. ehe.

jeg sovnet sent i går. mange sier de sov i 2 uker etter mandeloperasjon, men jeg sliter med å få sove, har bare duppet av på sofaen et par ganger. men jeg fikk sove til slutt. var tøff i trynet før jeg la meg, droppet pinexen. det skulle jeg få angre på. våknet 06.00 og husker bare at jeg instinktivt gikk og tok pinex og så la meg ned. da skjønte jeg hvor vondt det gjorde. våknet igjen 10.30 og tok voltaren. begge gangene jeg våknet tenkte jeg "ok, nå har smertehelvete som alle har snakket om kommet. dette blir den verste dagen hittil". men nå har pillene begynt å virke og jeg har det ok.

i går var jeg ganske nede. var sykt lei. ville bare se alle de glade vennene mine. det hjalp ikke en gang å plukke blomster. jeg blir gal av å være inne hele tiden så jeg tok på meg noen tøfler og gikk ut i hagen. der fant jeg mye fint.

først og fremst gress. mye av det
men fint gress da. det er nok fordi jeg jeg har vært med på å legge det.

gikk rundt hjørnet og fant
ET KADAVER))):
(sjokk, jeg vokste opp blant døde dyr.)
ble stående noen minutter og tenke at vi liksom hadde noe til felles. "du ser ut sånn jeg føler meg", tenkte jeg. så bånda vi

mamma ble banka på jobb så jeg plukka blomster til henne

SE SÅ FINE

det var edderkopper på de, men hun er ikke redd

turen i hagen hjalp lite.

men i dag våknet jeg til meldinger og rumpebilder av flodhester på face (takk, siri!!) og sms fra mads. ola ba meg høre på denne og samle krefter til å stå opp. det virket. og så leste jeg om hvorfor gutter liker å kysse på jenter. (takk, mads!!) så nå er jeg klar for hva som helst. igjen.

og halo. i dag skal jeg faktisk på butikken. JEG GLEDER MEG SYKT!! :D :D :D

2 kommentarer:

  1. Herlige hverdagstanker Thea!Lykken er en mandelfri kropp,og gjerne en nøttefri gubbe...men neida,tre unger senere er det vi kvinnfolka som legger oss under kniven igjen,for å fjerne flere kroppsdeler!
    Livmora!!!
    Gled deg Thea,om 10 år skal du også sikkert opperere inne i høna,tradisjonen tro oss kuser(kusiner) imellom!
    Kusa

    SvarSlett
  2. hahaha, herregud!! uæ. jeg håper jeg slipper å operere igjen, men på den annen side vil jeg gjerne ha mer narkose og morfin. tok bilder av morfar i går, skal legge de ut snart(:

    SvarSlett